Cykeltest

For dig der vil have endnu mere ud af din cykeltræning...

VO2-max test

Din maksimale iltoptagelse (VO2max) er interessant at kende, da den sætter den øvre grænse for den aerobe energiomsætning og udgør den måske vigtigste fysiologiske faktor for at blive en god cykelrytter. Viden omkring en rytteres VO2max kan altså bruges til at målrette træningen efter de fysiologiske parametre, man ønsker at forbedre i den kommende træningsperiode samt at evaluere effekten af den seneste træningsperiode. 

Denne test kan udføres både inde i vores mini-lab og på flyvestationen i Værløse

Laktattest

Hvor mange watt du kan træde ved din laktattærskel, er tæt forbundet med din aerobe kapacitet, din FTP og din udholdenhedsperformance. Med udgangspunkt i denne test, kan din træning målrettes din individuelle fysiologi og dine træningszoner bestemmes. Ligeledes kan testen bruges til at evaluere effekten af den seneste træningsperiode.  

Denne test køres som udgangspunkt i vores mini-lab i Palmarés, men kan også køres på flyvestationen i Værløse.  

Med en fysiologisk test laver vi det, man kalder en kapacitetsanalyse, som er en analyse af dine kapaciteter som cykelrytter. En sådan analyse er sammen med dine målsætninger fundamentalt afgørende for at kunne udarbejde en målrettet træningsplan.